woensdag 18 oktober 2017

Jouw stapel of mijn stapel

Jouw stapel of mijn stapel


De "Stash" of stapel, is een onderwerp wat bij de meeste verzamelaars en bouwers wel gespreksstof is.

Hoeveel heb je er nog liggen, soms al jaren, sommigen al decenia. Op een internationaal modelbouwforum stond ooit iemand met ruim 10.000 ongebouwde dozen in zijn stapel.
Ongelofelijk wat er dan tussen kan staan waar je al lang geen weet meer van hebt.

Als bouwer, en verzamelaar want daar zit hem de kneep, heb ik ook altijd een stapeltje gehad. Soms heel veel, soms ook wat minder.
Enkele verhuizingen achter elkaar zetten je meestal wel met twee voeten op de grond. En dan gaat er de nodige "handel" uit die ik niet meer ga bouwen.
Het grappige fenomeen is natuurlijk dat die bewuste dozen bij een collega bouwer, u voelt hem al aankomen, op zijn stapel belanden.

Zo houden we in ieder geval discussievoer moeten wij maar denken.

En mijn stapel? och het valt mee in verhouding met sommigen. Het blijft zo rond de tweehonderd dozen schommelen, ook omdat er steeds gebouwd wordt.
Tweehonderd hoor ik al roepen, wanneer bouw je dat?? 
Tsja, die vraag zal onbeantwoord blijven, bouwen is voor mijn plezier en plastic roest niet, dus wat geeft het.
Ach het isoleert ook goed hoor zo'n stapel dozen tegen de muur en onder het dak.

In ieder geval zo maar 2 plaatjes van mijn stapeltje, mijn "stash"

Misschien moet ik maar een T-shirt aanschaffen van i-Modeller met dit onderwerp.





Happy collecting and building,

Ferry "The Refueler"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten