maandag 2 oktober 2017

Orde op zaken op de bouwtafel

Orde op zaken op de bouwtafel.

De meeste bouwers kennen het wel, de georganiseerde chaos op de bouwtafel waarbij al de gereedschappen en onderdelen strijden om de beste plaats.
Niet iedereen heeft de beschikking over een ruimte waar je kunt bouwen en ook nog eens alles gewoon kunt laten liggen als je even niet verder gaat met je bouwprojecten.

De zaken op orde houden en terug kunnen vinden kan dan soms een uitdaging zijn.

Nu ik zelf weer behoorlijk terug ben in de modelbouw wereld vond ik het dan ook tijd om een begin te maken met een stuk orde op zaken.

Uitgangspunt voor mij is om mijn penselen en kleine gereedschappen goed weg te kunnen zetten, en tegelijk grijpklaar te hebben.

Met wat speuren op het internet kom je heel wat systemen tegen om alles op te bergen en in de buurt te hebben.
Uiteindelijk heb ik gekozen om een module te kopen uit de modulaire serie van Hobbyzone uit Polen.

Hobbyzone maakt de modules uit geprefabriceerde panelen in MDF, en je hebt dan de lol om het zelf te bouwen, wat erg eenvoudig is uit te voeren.

Je kunt eindeloos combineren en zo een modulaire set opbouwen afgestemd op jouw eigen wensen.
De losse modules verbind je met de meegeleverde magneten die een stabiele en sterke verbinding vormen. Voordeel is dat je later nog eenvoudig aanpassingen kunt doen in de opzet die je hebt staan indien je de modules uitbreid of anders wilt plaatsen.

Alles komt in handige doosjes, goed verpakt met een duidelijk handleiding in het Engels en Pools.
Het enige hulpmiddel wat je nodig hebt is witte houtlijm en met een half uurtje staat alles gereed.













In gebruik genomen en wat een opgeruimdheid op mijn werktafel.
Nu nog zo zien te houden.

In de volgende stappen wil ik uitbreiden met een module met laden en mogelijk nog een om verfpotjes op te plaatsen.
Zodra dat aan de orde is, plaats ik de updates.

Ik heb deze set gekocht bij de gezellige winkel Modelbouwenzo in Hoorn, die de gehele serie van Hobbyzone verkopen.

Op de website van Hobbyzone is het volledige systeem te zien en diverse voorbeelden hoe men dit kan opbouwen.




Happy building and collecting
Ferry "The Refueler"
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten