woensdag 27 september 2017

Zo vind je weer mooie spullen terug

Zo vind je weer mooie spullen terug.

Met een bezoek aan mijn opslagruimte enkele dagen geleden begon het eigenlijk. Vanwege het opzoeken van iets wat in huis moet komen gebruikte ik mijn tijd direct om wat oudere dozen open te maken.

En wat een feest, want er kwamen de nodige modelauto's tevoorschijn die zeker al 30 jaar geen daglicht meer hebben gezien, maar altijd goed bewaard zijn gebleven.
Ach ja mijn eigen jeugd in modellen van Matchbox, Majorette, Best-Box, Husky, Corgi Junior en nog wat inmiddels vergeten merken.

De herkenning is groot, natuurlijk duiken bijna al die modellen inmiddels ruimschoots op bij de vele beurzen die er zijn. 
Dit is toch anders, dit zijn mijn eigen modellen waar ik als kind hele verhalen mee nabootste. En gelukkig was ik (en ben ik nog steeds) zuinig op die wagentjes. En het is wel duidelijk dat dat virus ook nooit meer over is gegaan, verzamelen doe ik nog steeds gelukkig.

Vele kilometers zijn er mee op de eettafel afgelegd. 
Op zelfgemaakte wegen van karton en papier. Mijn ouders vonden het allemaal prima, heerlijk in jouw eigen fantasiewereld, of de rit nabootsen die bij pa en ma in de auto was afgelegd.
Van het zakgeld is menig model bij elkaar gespaard en dan in de winkel bij ons op het dorp de hele moeilijke beslissing nemen welke het deze keer zou worden. Dat gold dan vooral voor de Matchbox en Corgi Junior modellen. De Majorettes komen bijna allemaal van de lokale Spar winkel bij de camping in het mooie Noord-Brabant. Die had zo'n grote draaiende standaard, en wat was dat ook iedere keer een feest.

Nou laat maar wat zien hoor ik al zeggen, dus hier wat plaatjes van enkele van de vondsten. Oh ja, zij zitten nog steeds allemaal in de leuke Matchbox koffertjes, zuinig zijn op de spullen toch..




Happy collecting an building,

Ferry "The Refueler"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten